Henrik Larsson BromanKontakta

TRENDANALYTIKER, FÖRFATTARE, FORSKARE


Henrik Larsson Broman föreläser om framtid & trender kring morgondagens försäljning och marknadsföring. Han är forskare, säljexpert, trendanalytiker och författare till boken ”Supertrenderna”. Med över 1000 föreläsningar är han en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom områdena försäljning, marknadsföring, företagande och framtid. Han har även blivit utsedd till en av Sveriges bästa talare av bland annat Eventeffect och Stora talarpriset.

 

Presentation

Henrik hjälper sin publik att lyfta blicken och bättre förstå hur trender kan hjälpa företag att skapa långsiktig framgång. Han är grundare av forsknings- och analysföretaget ProSales Institute och författare till hundratalet forskningsrapporter och artiklar inom tillväxt, försäljning och marknadsföring. Tidigare trend- och omvärldsanalytiker på Kairos Future under sex år. På ett lättsamt sätt förmedlar han faktabaserad kunskap om vad som krävs för att dagens och morgondagens företag ska nå ökad försäljningstillväxt. Henrik Larsson-Broman är en talare som kan motivera, förklara pedagogiskt, få folk att skratta men ändå ha substans i det som sägs med förankring från forskningsresultat och konkreta exempel.

Henrik behandlar ett brett spektrum av teman baserat på egen såväl som internationell forskning. Allt från gedigen forskning om hur kundernas köpbeteenden har förändrats och hur det påverkar strategier, ledarskap, organisering och företagskultur till hur trender skapar tillväxtmöjligheter för morgondagens organisationer. Föreläsningarna anpassas med trender och innehåll efter kundens förutsättningar.

Henrik Larsson Broman har en utbildningsbakgrund på Sälj- marknadshögskolan, Handelshögskolan i Umeå och IHM. Han föreläser och driver workshops i stora som små sammanhang. På allt ifrån kick-offer till kundevent och ledningsmöten. Han tar sig även an uppdrag som moderator.

Förstag på föreläsningar med Henrik Larsson Broman

Supertrends – how you increase growth by targeting the right trends
Never before the changes around us has been more challenging. Politically. Socially. Economically. And not least, technologically. Everything seems to go faster and become increasingly messy and we humans find it hard to keep up. But there are ways to create comprehensibility and a sense of security in the change we live in. The recipe are trends. Trends act as handrails and can guide us into the future. They help us understand how the changes affect us and how we can create a meaning in a chaotic environment. In this lecture, Henrik Larsson-Broman, give examples of trends and answer questions such as what is a trend? Why should we understand trends? How can we benefit from trends to become more successful? A number of trends will be presented with videos, examples and facts to inspire and give the audience new insights and ideas about the future. For example:
  • Happynomics – happiness as a business strategy
  • Tribalisation – the growing power of social media and digital tribes
  • Business By Empathy – why is empathy growing as a way of differentiate your company, products and marketing
  • Personalization – the increasing power of personalized customer messages
  • Digital assistants – in 3 years, there are expected to be 1.8 billion assistants in use. What will that mean to our businesses?
  • Economic altruism – the drive and need for creating a better sustainable world

"Henriks föreläsning var otroligt intressant och inspirerande med trendanalyser som en viktig del i budskapet. Henrik är helt klart en av de bästa i Sverige inom sin genre."

- Kristina Cohn Linde (VD), Marknadsföreningen i Göteborg

"Henrik is funny, easy to listen to and relevant. He is extremely knowledgeable on the subjects and knows modern sales organisations, trends and sales work by heart."

- Peter Sergel (Head of Global Sales), Net Insight AB

"Henrik har en synnerligen god förmåga att på ett tydligt, inspirerande och engagerat sätt få oss att blicka in i framtiden för att rusta oss inför nya utmaningar."

- Lukas Olofsson (Försäljningschef), Saferoad

Övrig Information

Pris: Enligt offert

Förslag på innehåll:

Supertrenderna - så skapar du framtiden!
Så differentierar du ditt företag i morgondagens affärsklimat
Business by Empathy - empati som drivkraft för utveckling av affärer och erbjudanden
Framtidens B2B försäljning - vad säger trender och fakta
Millennials - trender och strategier för att attrahera morgondagens säljare och kunder!
Spelifiering - öka motivationen och gör det roligt att sälja och köpa!
Digitalisering - hot eller möjlighet för morgondagens sälj- och marknadsfunktioner

Utgår från Stockholm

Svenska, Engelska

Föreläser inom: Digital hälsa, Förändring, Hälsotrender, Ledarskap, Omvärldsbevakning, Prestation


Intresseanmälan för Henrik Larsson Broman

Skicka en kostnadsfri förfrågan direkt till föreläsaren.

Genom att skicka godkänner du våra användarvillkor


Övrig Information

Pris: Enligt offert

Förslag på innehåll:

Supertrenderna - så skapar du framtiden!
Så differentierar du ditt företag i morgondagens affärsklimat
Business by Empathy - empati som drivkraft för utveckling av affärer och erbjudanden
Framtidens B2B försäljning - vad säger trender och fakta
Millennials - trender och strategier för att attrahera morgondagens säljare och kunder!
Spelifiering - öka motivationen och gör det roligt att sälja och köpa!
Digitalisering - hot eller möjlighet för morgondagens sälj- och marknadsfunktioner

Utgår från Stockholm

Svenska, Engelska

Föreläser inom: Digital hälsa, Förändring, Hälsotrender, Ledarskap, Omvärldsbevakning, Prestation


close

Tack för din förfrågan

Ditt meddelande har skickats. Föreläsaren kommer återkomma till dig så fort som möjligt med svar på dina frågor.