Vi hjälper gärna till att hitta & boka rätt föreläsare. Ring oss på 0707 25 87 24 alt. maila info@curemo.se Välkommen!
Mia Hultman har över tjugofem års erfarenhet av värderings- och förändringsarbete med tidigare kunder som adidas, Systembolaget och Preem. Som en av Sveriges främsta experter på området kallas hon även”värderingarnas rockstar”. Hon är författare till 3 böcker inom ämnet värderingskultur.
.
Med stor erfarenhet och passion för att omsätta teorier till verkliga livet har hon blivit en mycket uppskattad föreläsare, med goda referenser inom de flesta branscher. Hennes förmåga att konkretisera och skapa bestående resultat har lett till stora framgångar både för verksamheter och individ. Det behöver skapas förståelse för hur värderingar formar verksamheten, medarbetarna och kundkretsen, både internt och externt. Mia Hultman har länge hjälpt verksamheter att planera, implementera och driva igenom sina egna positiva förändringar.
”Från mitt arbete med coachning har jag många bra exempel på hur vi tränar och skapar miljöer där du själv och vi alla mår bra, får ut det bästa av dig själv och av kraften vi alla besitter.”
Mias föreläsningar kännetecknas av hennes expertis, men även hennes förmåga att blanda aha-upplevelser från vardagen, egna erfarenheter med en bred och gedigen kompetens inom området. Med stor framgång har hon drivit större förändringar både i Sverige och internationellt med syftet att få alla med på tåget, hitta sin kraft och tillsammans bygga en kultur där allt har en given plats och olikheter välkomnas. Oavsett om det rör sig om en föreläsning eller ett större förändringsarbete har Mia en talang för att lyssna och anpassa sitt arbete efter målgrupp och bransch.
Läs merMia erbjuder föreläsningar, workshops, utbildningar och öppna föreläsningar.
Det sägs att det enda som är konstant är förändring.
En stor förändring kan ibland kännas liten, och en liten förändring kan ibland kännas stor.
Oavsett storlek är det samma huvudnycklar som låser upp framgången. Mia berättar om vikten av intentionen, visionen och verksamhetens gemensamma värderingar i en förändringsprocess.
Verktygen vi kan ta med oss ger möjligheten att rusta förändringen till att lyckas varje gång – då är det inte bara förändring som blir konstant utan även förbättring!
Tar upp kopplingen mellan en stabil värdegrund och ett starkt varumärke. Belyser den interna kraften som finns att hämta från en verksamhet med levande värderingar, hur man tar fram och arbetar med sin värdegrund och om den direkta kopplingen till de ekonomiska vinster det ger. Föreläsningen ger inspirationen och förståelsen som krävs för att ta sina värderingar ”från papper till hjärtat”!
Föreläsningen ett värdefull medarbetarskap utforskar mer än bara en verksamhets värderingar, vilka de är och den kraft de har att få medarbetare att kunna agera själva. Kärnan i föreläsningen handlar om hur värderingar och ansvarstagande skapar utrymme för utveckling. Med tankeverktyg, insikter och förståelse skapas enorma möjligheter till förändring, allt grundas i medarbetarskapet.
Föreläsningen utforskar inte bara en verksamhets värderingar, utan framförallt hur du i rollen som ledare kan använda dem för att skapa kraft och samhörighet. En ledare ska driva sin verksamhet mot vinst och finansiell framgång, men ett bra ledarskap innebär så mycket mer och ett bra ledarskap börjar med dig. Föreläsningen handlar bland annat om JAG:et – hur du rustar dig i din roll som ledare, hur du hittar trygghet och tydlighet i ditt ledarskap och verktyg som bygger på de komponenter och kompetenser du redan besitter för att bli din bästa ledare. Du får byggstenarna för att bygga en stadig ledarplattform som får dig att växa inte bara som person, utan också som en värdefull ledare.
#Metoo var för många en ögonöppnare, för andra den första chansen att öppna upp och prata utan att känna sig utpekad. Få lämnades oberörda både i Sverige och internationellt. Alla var medvetna om att det fanns ett problem, men få var förberedda på hur många som drabbats. Medarbetare och chefer, döttrar och flickvänner, systrar och föräldrar. Det fanns inte en enda bransch som inte var drabbad. Många verksamheter fick ett uppvaknande, vissa fick till och med en kalldusch. Värderingar och förmågan att identifiera och förhindra måste bli bättre. Så hur går vi vidare?
Idag är vi närmare och på samma gång längre ifrån våra medmänniskor än någonsin tidigare. Den digitala vardagen gör det enkelt att ta kontakt, men även enkelt att inte engagera sig. Ögonblicken där kundkontakt faktiskt sker blir färre, men desto viktigare. Att via de små kontaktytor som ges lämna avtryck är det som gör hela skillnaden. Så vad innebär det rent reellt? Att vad som ska förmedlas, oavsett om det är en upplevelse eller bara information, måste vara rätt för att lämna avtryck. Och det är just det Mia arbetar med.
"Värderingsarbetet var en nyckel till framgång för oss. Mellan 2004 och 2007 såg vi faktiska säljresultat, i januari 2007 sålde vi 30 procent mer än året innan och satte säljrekord. Värderingar skapar resultat."
"Mia ger en färgstark och innehållsrik föreläsning som ger bestående och användbara verktyg för att arbeta med värderingar och medarbetarskap – både på strategisk och praktisk nivå. Hennes långa erfarenhet och förmåga att skapa koncept och konkreta arbetssätt skapar engagemang och en klar bild av arbetet framåt. Vi kan direkt ta med oss hennes arbetssätt i vår vardag!"
"Mia har under flera år stöttat oss i vårt arbete med att utveckla ledarskapet och kundmötet på Systembolaget. Hon har med stor kunskap och engagemang hjälpt oss som utbildare och coach. I utbildningar och i möten med grupper så är Mia professionell och samtidigt personlig och närvarande. Hennes stora erfarenhet från näringslivet och sporten gör att hon har mycket av dela med sig av, alltid på ett spännande och pedagogiskt sätt. Passionen för värderingar lyser naturligtvis igenom och inspirerar!"
Pris: Enligt offert
Förslag på innehåll:
Utgår från Stockholm
Svenska, Engelska
Mer information:
Skicka en kostnadsfri förfrågan direkt till föreläsaren.
Ditt meddelande har skickats. Föreläsaren kommer återkomma till dig så fort som möjligt med svar på dina frågor.